ПАМ'ЯТКА ДЛЯ МОЛОДОГО ВЧИТЕЛЯ

1. Приходьте до кабінету трохи раніше дзвінка, переконайтеся, чи все готово до уроку, чи добре розставлені меблі, чи чиста дошка, чи підготовлені ТСО, наочні посібники. Заходьте до класу останнім. Домагайтесь, щоб всі учні вітали Вас організовано. Огляньте клас, особливо - недисциплінованих дітей. Намагайтесь показати учням красу і привабливість організованого початку уроку, прагніть до того, щоб на це йшло щоразу все менше і менше часу.

2. Не витрачайте час на пошуки сторінки Вашого предмету в класному журналі, її можна приготувати на перерві. Привчайте чергових залишати на столі вчителя записку з прізвищами відсутніх.

3. Починайте урок енергійно. Не ставте питання: "Хто не виконав домашнє завдання?" - це привчає учнів до думки, ніби невиконання домашнього завдання - справа неминуча. Ведіть урок так, щоб кожен учень постійно був зайнятий справою, пам'ятайте: паузи, повільність, неробство - бич дисципліни.

4. Захоплюйте учнів цікавим змістом матеріалу, створенням проблемних ситуацій, розумовою напругою. Контролюйте темп уроку, допомагайте слабким повірити у свої сили. Тримайте в полі зору весь клас. Особливо стежте за тими, у кого увага нестійка, хто відволікається. Попереджуйте спроби порушити робочий порядок.

5. Звертайтеся з проханнями, питаннями дещо частіше до тих учнів, які можуть займатися на уроці сторонніми справами.

6. Мотивуючи оцінки знань, надайте своїм словам діловий, зацікавлений характер. Вкажіть учневі, над чим йому варто попрацювати, щоб заслужити більш високу оцінку.

7. Закінчуйте урок загальною оцінкою класу і окремих учнів. Нехай вони відчувають задоволення від результатів своєї праці. Намагайтесь помітити позитивне в роботі недисциплінованих учнів, але не робіть це занадто часто і за невеликі зусилля.

8. Припиняйте урок із дзвінком. Нагадайте про обов'язки чергового.

9. Утримуйтеся від зайвих зауважень.

10. При недисциплінованості учнів намагайтеся обходитися без допомоги інших.

Пам'ятайте: налагодження дисципліни за допомогою чужого авторитету не дає вам користі, а радше шкодить. Краще зверніться за підтримкою до класу.

Кiлькiсть переглядiв: 474